Tuesday, October 6, 2015

Houd volgers op social media te vriend

Houd volgers op social media te vriend

Social Media marketing en profiel en banner design voor social media kunt u betaalbaar laten doen bij hilgie.com
6 oktober 2015 - Hoeveel volgers heb jij op Facebook? Hoeveel vrienden, hoeveel likes? Uhm... je bedoelt of veel mensen mijn Facebook pagina lezen? Nou nee, niet alleen lezen, maar ook gewaarschuwd worden als er iets nieuws op je pagina staat. Of als je op Twitter getweet hebt... Oh... volgers... tja... een heleboel wel, geloof ik.
Leuk hè, al die mensen die jouw bedrijf of organisatie volgen op een of meerdere social media? Ze doen er jou een plezier mee, je hebt ze een keer uitgenodigd om je te volgen of om vrienden te worden, en nou heb je een hele hoop mensen die in zekere zin gelinkt zijn aan jouw pagina’s.
En dan? Wat doe je dan? Lekker tevreden zijn over het grote aantal mensen dat jij en je collega’s hebben binnen gehengeld... En die mensen horen verder niet veel meer van je. Kom op! Die mensen wil je toch elke week op je pagina hebben, mee in gesprek zijn via Twitter, op een of jouw eigen forum ontmoeten? Daar zijn social media voor bedoeld!
Communicatie!

Virtueel contact

Grote bedrijven hebben voor het virtuele contact tussen bedrijf en klanten mensen in dienst. Die doen de hele dag niets anders dan nieuwe teksten (= content) op bijvoorbeeld de Facebook pagina zetten en antwoorden als mensen daar commentaar op leveren of een vraag over stellen. Ze twitteren zich drie slagen in de rondte en zijn ook nog eens beheerder van het forum en LinkedIn.
Een midden-of kleinbedrijf of een kleinere organisatie kan daar geen mensen voor in dienst nemen, maar zou toch op zijn minst iemand een uurtje per dag daar voor moeten vrij maken. Of dat uur opknippen in “tussen de bedrijven door”. Aanwezig zijn op social media zonder “aanwezig” te zijn, dat kan dus niet. Doek dan maar op, die pagina’s!

Gééf iets!

Mensen die je volgen, zijn geïnteresseerd in wat je ze te bieden hebt. Anders volgen ze wel iemand anders. Dus gééf die mensen dan ook iets! Houd je social media actueel, breng nieuws in korte berichten, of in blogvorm, twitter als er iets in je andere social media is gemeld, en ga daarover lekker tweeten. Heb je een aanbieding of een speciale actie, gebeurt er iets waarvoor mensen zich kunnen inschrijven? Niet alleen op je website tussen de nieuwsberichten wegstoppen, zet het op je social media. Leuke kleine wetenswaardigheden, ditjes, datjes, het hoeft niet allemaal groots en meeslepend te zijn, maar het moet er ZIJN!
Oh jee, er moet weer iets aan ideeën worden bedacht, teksten geschreven, er moet interactie zijn... hoe doe je dat? Heel eenvoudig, daar kan hilgie.com je bij helpen. Wij zijn gek op social media en helpen je graag met het ontwikkelen van een strategie voor je social media. Als je wilt nemen we ook de productie van de teksten van je over. Websites ontwerpen en maken is onze core business, maar ze leuk en actueel houden, met regelmatige interactie tussen jou en je volgers, vinden wij even belangrijk.

Respect

Je hebt die volgers immers niet voor niets (gevraagd). Die willen iets van jou horen, en liefst regelmatig. Kijk maar eens om je heen hoe vaak mensen met elkaar chatten, appen, soms zelfs nog bellen (al wordt dat binnenkort hopeloos ouderwets). De wereld is snel, de contacten vluchtig, maar er moet wel iets blijven hangen. Bijvoorbeeld het feit dat je er bent. En meedoet. En proactief bent. Dat siert je bedrijf of organisatie en getuigt van respect voor je virtuele vrienden en volgers.

Over hilgie.com:
hilgie.com is een allround web & designbureau voor online en offline communicatie. Wij helpen je effectief te communiceren met jouw doelgroep. Door slimme en creatieve communicatiemiddelen te bedenken die naadloos bij jou en je bedrijf passen. Bijvoorbeeld een innovatieve website of een brochure met mooi beeldmateriaal en een duidelijk verhaal. Of een compleet nieuwe huisstijl die uitstraalt waar jouw bedrijf voor staat. Maar ook voor ‘alleen’ een logo of flyertje kun je bij ons terecht.