Saturday, January 2, 2016

Nieuwsbrief per email verslaat social media

Nieuwsbrief per email verslaat social media

Nieuwsbrieven per email zijn altijd een goede manier geweest om met je doelgroep te communiceren. Betaalbaar je nieuwsbrief laten ontwerpen kan bij hilgie.com
3 november 2015 - Iedere ondernemer doet zijn best zijn klanten te bereiken, ongeacht de omvang van zijn bedrijf. Nieuwsbrieven per email zijn altijd een goede manier geweest om met je doelgroep te communiceren. Ook social media als Facebook en Twitter zijn veelgebruikte middelen om de klant te bereiken. Maar uit de laatste statistieken blijkt dat het bereik daarvan afneemt en de volgers die je hebt verworven, steeds moeilijker zijn vast te houden.
Hoe zou dat komen? Eenvoudig, wie zich in de social media waagt, wordt overspoeld door een zee aan informatie. Informatie die is afgestemd op de grote groep, waarmee niet gezegd is dat daarmee jouw klanten zijn omschreven. Het is fantastisch om veel volgers op Twitter en Facebook te hebben, maar gebruik die groepen liever om het bereik van je nieuwsbrieven per email te vergroten. Probeer ze abonnee van je nieuwsbrief te maken!

Social media cooler

Wat is er zo belangrijk aan de toch ietwat ‘suffe’ nieuwsbrief? Social media zijn toch veel cooler in de communicatie? En lekker direct, mensen kunnen meteen reageren op wat je post of twittert. Helemaal waar, maar social media missen iets, dat de nieuwsbrief per email wèl heeft.
Ga maar na bij jezelf: wat doe je ’s ochtends als je uit bed bent? Juist, je leest eerst je nieuwe email. Wat doe je vóór je naar bed gaat? Alweer goed, nog even op je telefoon kijken of er nieuwe emailberichten zijn binnengekomen. En hoeveel keer per dag check je je inbox? Zet dat nu eens af tegen de keren dat je Twitter of Facebook bekijkt...
Uit allerlei recente onderzoeken blijkt dat leads via social media in aantal afnemen, en ook in kwaliteit. We scannen onze social media, terwijl we veel meer geneigd zijn om onze emails ook echt te openen. Daar heb je je immers voor aangemeld, voor een bepaalde leverancier, instelling, hobby of interesse. Dikke kans dat je dus die nieuwsbrief van organisatie X wel opent, terwijl je wellicht op de Facebook website niet constant naar die bewuste pagina zoekt. Veel te omslachtig.

Telefoonklapper

Twintig procent van je klanten opent een nieuwsbrief per email, wijst onderzoek uit. Op Facebook praat 5 procent over wat jij op je fanpage publiceert. Zou je 20.000 fans op Facebook hebben (en dat is een hele hoop!), dan zouden zo’n 1.000 volgers jouw bericht zien op Facebook. Terwijl, als je een mailinglist van 5.000 hebt, er 1.000 worden geopend en 300 à 400 mensen doorklikken naar je webpagina. Zie de social media als je telefoonboek, de mailinglist als je telefoonklapper met goede bekenden, vrienden en familie. Volgens US Direct Marketing Association levert elke dollar die je spendeert aan email marketing je $35,02 op. Dat is nog eens de moeite waard!
Email kwam en email blijft. Social media kwamen, ramden er hard in, maar zijn nu op hun retour, want ze zijn te veel bedoeld voor de grote massa. Wees de slimste en gebruik de social media om je mailinglijst te laten groeien. Social media zijn een geweldige vijver om in te vissen om uiteindelijk een grotere omzet te realiseren. Via je nieuwsbrief per email.

Nieuwsbrief sjabloon

Nu is het versturen van een nieuwsbrief weer iets anders dan een korte tweet of post. Wij van hilgie.com kunnen ons voorstellen dat je daar tegen aan hikt. Geen nood... wij maken prachtige sjablonen voor een nieuwsbrief, met ruimte voor illustraties als je dat wil. En heb je graag dat wij ook de inhoud verzorgen, dan doen we dat. Nieuwsbrieven via email zijn een blijvertje, wat er verder ook aan nieuwe snufjes wordt bedacht. En zo’n nieuwsbrief moet er ‘gewoon’ perfect uitzien. Vinden wij.

Over hilgie.com:
hilgie.com is een allround web & designbureau voor online en offline communicatie. Wij helpen je effectief te communiceren met jouw doelgroep. Door slimme en creatieve communicatiemiddelen te bedenken die naadloos bij jou en je bedrijf passen. Bijvoorbeeld een innovatieve website of een brochure met mooi beeldmateriaal en een duidelijk verhaal. Of een compleet nieuwe huisstijl die uitstraalt waar jouw bedrijf voor staat. Maar ook voor ‘alleen’ een logo of flyertje kun je bij ons terecht.

No comments:

Post a Comment